pátek 10. března 2017

Dnešní nákup + další novinky v Tetě


Krásný den.

Dnes jsem si v Tetě pořídila pár věcí, které jsem Vám chtěla ukázat. Většina je spíše do domácnosti, které tu nebudu ukazovat, ale spíše ukážu kosmetiku. Dále jsem nafotila i další novinky, které v Tetě seženete. Pojďme na to! 





Nové a velmi kvalitní dudlíky i kousátka. Dále seženete značku Milton k dezinfekci a čistění. 


Co mě nejvíce zaujalo, jsou novinky ve zdravé výživě. Jako první tu je kokosové mléko,  se vyrábí z dužniny kokosového ořechu a vody. Kokosový ořech je vlastně ovoce s tvrdou skořápkou a je jedním z největších semen na světě. Během zrání kokosového ořechu postupně zaniká vnější zelený měkký obal skořápky a uvnitř skořápky se snižuje podíl kokosové vody (tato voda ale není kokosové mléko) a zvyšuje se podíl bílé dužniny. Zralý kokosový ořech je hnědý, hnědá skořápka je pokryta hrubými hnědými vlákny, uvnitř skořápky je silná vrstva bílé dužniny a minimální množství tekutiny - kokosové vody. Z dužniny se vyrábí sušený strouhaný kokos, kokosové mléko a smetana, kokosová mouka a také kokosový olej. V jednom hrnku kokosového mléka je podle způsobu výroby a podle použitého poměru kokosové dužniny a vody obsaženo 5 až 8 g bílkovin, 6 až 25 g sacharidů, 5 až 7 g vlákniny a 40 až 60 g tuku. Kokosové mléko je také zdrojem polyfenolů, antioxidantů, vitamínů řady B (kromě B2 a B12), vitamínu Ckyseliny listovévápníku, hořčíku, železa, draslíku a zinku. 

Domů jsem si koupila kokosový cukr. Kokosovým cukrem lze zcela nahradit klasický rafinovaný cukr. Získává se ručním sběrem nektaru z naříznutého okvětí kokosových palem. Nektar se následně uvaří, čímž se vytvoří karamel, který se rozdrtí na krystalky. Vzniklý cukr má pak velmi příjemnou karamelovou chuť. Opravdu jsem ho dneska vyzkoušela a chutná moc dobře. 


Chia, šalvěj hispánská je velký dodavatel vápníku potřebný pro normální vývoj a fungování pohybového aparátu u dětí, sportovců, a aby se zabránilo snížení osteoporózy, a to zejména u žen po menopauze. Studie ukázaly, že semena obsahují 5 krát více vápníku než mléko. Vápník se plně vstřebává v těle v důsledku přítomnosti boru v semenech. Chia působí jako katalyzátor pro vstřebávání a asimilaci vápníku.
Chia semena jsou zdrojem dalších minerálů: hořčík, fosfor, zinek, draslík a železo, které jsou důležitými prvky pro tvorbu mnohých enzymů, hormonů a práce endokrinní systém. Studie ukázaly, že Chia semínka obsahují 3 krát více železa než špenát a 15 krát více hořčíku než brokolice. Je vynikajícím zdrojem fosforu pro normální fungování nervového systému a paměti. Draslík zabraňuje vzniku svalových křečí, normalizuje a stabilizuje krevní tlak. Zinek aktivuje imunitní systém, zlepšuje svalovou výkonnost, má zásadní význam pro reprodukci. Hořčík zvyšuje vstřebávání vápníku a draslíku, zvyšuje energii, je velmi důležitý, pro aktivní lidi. Měď, mangan, molybden, a některé další, jsou důležité složky pro tvorbu mnoha enzymů a hormonů a endokrinní systém. Chia semínka obsahují vitamíny A, B1, B2, B3, B9, B12 které hrají významnou roli ve vývoji těla, metabolismu, kardiovaskulární a nervové činnosti .


Z nutričního hlediska jsou tyto bobule velmi cenným druhem ovoce. Obsahují osmnáct druhů aminokyselin, včetně devíti esenciálních aminokyselin (například isoleucin, tryptofan). Dále dvacet dva stopových prvků (vápník, hořčík, železo, zinek, měď, fosfor, selen, germanium atd.). Také karotenoidy a vitaminy A, C, E, B1, B2, B6. Nesmím zapomenout zdůraznit i protizánětlivý betasisterol (což je rostlinný sterol), který se využívá hlavně k snížení hladiny cholesterolu v krvi, při zvětšené prostatě a proti všem zánětům). Dále obsahuje skupinu lyceum polysacharidů, jež odstraňují škodlivé volné radikály, čímž brání poškození buněk a stárnutí organismu. Góji nejsou příliš bohaté na ovocné cukry, proto jsou i ideálním výživovým doplňkem při redukci váhy.



Goji, můžete sehnat také v tekuté konzistenci stejně jako Aloe Vera, která mě velmi láká ♥ 


V prodeji je také slunečnicové, konopné semínko i sušenou Maca. Moc mě lákají takové zdravé potraviny a Vás? 

Maca Maca zvyšuje hladinu kyslíku v krvi, čímž dodává vitalitu a výdrž. Kromě toho zlepšuje funkci neurotransmiterů v mozku. Maca je typický adaptogen, čili pomáhá vyrovnat se organismu se zátěží a stresem. Rovněž prospívá lidem během rekonvalescence, protože je lehce stravitelná a obsahuje přirozeně vysoké množství minerálů a sterolů.


K sehnání také Maca v prášku. 
Quinoa pochází z Jižní Ameriky, kde patřila a pořád patří k hlavním zemědělským plodinám. Quinou dokonce Inkové považovali za posvátnou a s trochou nadsázky se dá říct, že podobně okouzleni jsme i my dnes. Ne nadarmo ji NASA zkoumá jako potravinu vhodnou pro astronauty při dlouhých vesmírných letech. 


Tyhle bio krekry a sušenky, jsem ještě nezkoušela, ale tak jsem v Tetě jako doma, takže je určitě časem vyzkouším ♥ 





Dále jako novinku seženete micelární vodu, která by měla pleť vyčistit a zároveň zmatnit. 


Z tělové kosmetiky najdete nové tělové mléka od Lactovitu, která mají příjemnou parfemaci. 400ml za pár korun. 


I Dove přišel s novinkou. Čuchala jsem ke všemu a kokos je pro mě nejlepší. Hruška je taková sladká. 


I lidé s problematickou pletí si vyberou novinku například od Neutrogeny. Čistící pleťový gel a peeling. 


Nové šampony od Schaumy, které krásné voní i obaly se mi moc líbí ♥ 

Co jsem si koupila?

Klasický odlakovač, které nikoho neokouzlí. Vzhledem k tomu, že léčím nehty po gelovkách, přišla mi fajn novinka od Eveline je to nadlak, který vyhladí nehet a lak by měl, vydržet déle. 


Výše jsem psala, že jsem si koupila kokosový cukr. Vůni na doma, kterou mám velmi ráda. A nakonec suchý šampon od Batiste. 

Doufám, že se článek líbí. Napište mi, jestli mám psát články o novinkách nebo co jsem si určitý den koupila.

Mějte se krásně. 
Kyrkys


7 komentářů:

  1. Takový typ článků se mi líbí. Člověk nakoukne do drogerky a nemusí ani vstát od počítače. :-)) Z tvých nákupů mě zaujal nadlak a suchý šampon od Batiste. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě také, že hned člověk nemusí všude lítat a takhle vidí nové výrobky :-) Batiste mám již po druhé a miluji ho a ještě chci vyzkoušet ty s vůní

      Vymazat
  2. Ahoj, k nejakemu videu som ti pisala aj koment k lakom Eveline. Moje strasne znicene nechty mi dali laky Eveline dokopy, urcite odporucam sa do toho pustit! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Verčo, mě právě taky a ten cukr chutná výborně, doporučuji. Ještě chci vyzkoušet Aloe Vera a Goji v tekuté konzistenci :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ta cena Chia semínek se mi fakt líbí! :)

    eLblog

    OdpovědětVymazat