neděle 20. dubna 2014

Odedneška jsem přestala s užíváním HA + moje zkušenosti s braním HA


Krásný den všem, dneska se chci s Vámi podělit o moji zkušenost s antikoncepcí. Jelikož jsem se rozhodla, že ji přestanu brát. Chci to rozebrat pěkně od začátku.


Hormonální antikoncepce je velký objev. Umožňuje ženě se bránit před otěhotněním, ale nese sebou různé rizika na zdraví člověka. Antikoncepce ovlivňuje naše tělo a to velmi a pozoruji to na sobě i já! Mezi rizika patří plicní embolie a trombóza, zvláště tehdy pokud pacientka kouří a já kouřím. Dále změny nálad, přibývání na váze, zhoršení jaterních funkcí, větší riziko rakoviny prsu.

Tohle téma jsem s přítelem často řešila, jestli přestat brát nebo ne. Pokud chcete vysadit HA a máte přítele měl by o tom vědět. Přináší to riziko o kterém by měly vědět oba dva partneři. Já se také bojím otěhotnění, ale také existují kondomy. Zrovna včera jsem se o tomhle tématu bavila s kamarádkami a ty ji už neberou. Říkaly, že jim je celkově lépe. Rozhodla jsem se, že také přestanu.

Proč jsem začala brát HA?
Bylo mi asi 16-17 let a já jsem měla prvního přítele, kterého mám dodnes a stále nám to klape. Znáte to není to věk, kdy bych chtěla mít dítě (děti mají děti :D). Navíc na začátku partnera neznáte, takže jsem začala s antikoncepcí. Když jsem přišla na gynekologii, tak se na mě jen podívala a řekla jaké bych asi mohla brát. Neměla žádné otázky, což jsem se sama divila, ale nechala jsem to plavat. S tímhle se setkávám často! Doktor nemá žádné otázky a prostě prášky předepíše. Maximálně se mě jeden doktor zeptal, jestli kouřím. Jak to, že se nedělají větší vyšetření? Proč se mě doktor nezeptal, jestli nemáme v rodině závažní onemocnění? Takže antikoncepci jsem brala 5-6 let.

Proč jsem přestala s HA?
Poprvé jsem po antikoncepci přibrala cca 5-6 kilo. Váha mi nevadila, jelikož to na mě nikdo nepoznal.

Začala jsem také brát HA, abych měla pravidelnou menstruaci. Máte nějaký tip, jak mít pravidelnou menstruaci bez HA?

Když jsem antikoncepci nebrala neměla jsem žádné potíže se sexem, ale postupem času jsem zjistila, že ani sex nepotřebuji. Přestala jsem mít na sex chuť.

Poslední dobou se necítím ve své kůži. Když jsem bez prášků, tak jsem jako fetka, které chybí drogy. Bez prášků mi začne bolest hlavy, která se nedá vydržet a musím do postele, do místnosti, kde je klid a tma a snažím se usnout a to jsem nikdy neměla. Máme v rodině migrénu, ale tohle je vždy, když vysadím HA a má přijít menstruace. Pak se stav zlepší, když mám menstruaci, ale stále cítím bolest hlavy, která se už dá vydržet.

Jako další mi nedávno začaly bolet nohy a pozoruji a to i přítel popraskané žilky na nohách. Občas mě opravdu bolí nohy jakoby vnitřně. Pak pozoruji křečové žíly.

Po HA mi začala celulitida a strie a celkově moje nohy se mi teď nelíbí.

Určitě Vám dám vědět, jak se postupně cítím a co se během nebrání HA změnilo.
 
Zatím se mějte moc pěkně a užívejte si dne :-)

27 komentářů:

  1. my v rodině taky máme s tim problémy, taky jsem se divila že nedělají nějaké testy, první jsem brala nějaké hormony ale poté jsem drastický přibrala, a pak HA ale tu jsem po dvou měsících stopla, nebo jsem měla pocit jako kdyby se mi tělo neprokrvovalo, ruce mi tuhly apod.... jak jsem to říkala pak té doktorce tak mi to nechtěla věřit, tak jsme ji řekla že to máme v rodině a 4 členové s ni měly problémy, a dva s toho dost velké, sestra která má 20 tak by měla v budoucnu problém otěhotnět a sestřenka má 32 a má problém otěhotnět, a to ještě myslím že má trombozu nebo co to s toho vzniká, mi osobně pomohly sojové výrobky (tofu, sojové pomazánky...) a myslím že do tři měsíců při pravidelné konzumací jsem viděla výsledky a měla menstruaci i 28 den, od té doby to mám pravidelné, do 32 dne mi to vždy přijde. Jednou sem měla týden zpoždění ale to pry nevadí, tak to skus a uvidíš, a soja je i zdravá snižuje cholesterol apod... takže ti to pomůže na více místech, já se tedy cítím dobře.
    PS: Hlavně to zas nepřehaněj stačí jedná věc denně ze startu, pak třeba můžeš když ti to zachutná jest i více za den, ať nedostaneš na soju alergii :-( mi osobně se nic nestalo, ale doktorka mě varovala, protože každý to snáší jinak :-) ale jinak se nemusíš bát je to fakt chutné :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já HA beru od 15 let z důvodu akné. Bylo to vážně šílené co jsem měla na pleti, styděla jsem se chodit do školy a i teď se stydím když nemám make-up protože si připadám strašně když tu mou pleť vidím, proto ji stále beru a samozřejmě taky kvůli otěhotnění ;) teď jsem si zrovna nechala předepsat jinou která má být také na akné, tak uvidím jestli zabere nebo ne :) A jinak s tou chutí na sex, také ji nemám když mám antikoncepci a když mám potom pauzu při měsíčkách tak by byla hned :D !

    OdpovědětVymazat
  3. Já beru od 18, čili pomalu čtyři roky a nemůžu si stěžovat. První jsem měla Chloe, ta mi skvěle sedla, nahoru jen dvě kila, takže v podstatě nic, pleť ok..Před rokem mi ji doktorka ale už nedala kvůli tomu humbuku kolem některých HA a dostala jsem Lindynette. Vydržela jsem dva měsíce, byla jsem protivná, furt jen štěkala a několikrát krvácela úplně mimo. Dostala jsem Mistru, ze začátku mi bylo šíleně zle, chtělo se mi furt zvracet, bolely mě nohy. Pak to přešlo a nemůžu si stěžovat, zmizeli mi ihned i ty dvě kila, plet mám stále ok a co se týče chuti na sex, tak ji ještě zvýšila a celkově je to mnohem lepší.
    Problémy žádný nemám a vysazovat nehodlám, i když vim, že to má určitá rizika, mě ale zatím vyhovuje. Nemusim se bát otěhotnění a každý měsíc se stresovat a hlavně si menstruaci řídim sama.

    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to já bych antikoncepci správně brát neměla kvůli tombofílii, ale zrovna jsem se chtěla s moji doktorkou domluvit, jestli bych nějakou brát nemohla..jelikož s přítelem pořád kupujeme kondomy už od mých 15 (a to je už nějaký ten pátek) a ne že by nás to nějak extrémně omezovalo..ale..bez je to prostě lepší...no ale ten tvůj článek mě tak vyděsil, že nevím :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Lucinda Suède: Sóju tu slyším poprvé, někdo mi na FB doporučil i čaj, který chci taky zkusit. No uvidím, jestli budu mít pravidelnou menstruaci. Jelikož předtím jsem s ní měla potíže, ale i tak nechci brát HA.

    Romana Lánská: S HA sex nepotřebuji, jsem zvědavá, jestli se to změní po vysazení, ale myslím, že určitě ano.

    Charmedka: K tomu se musí postavit každý podle svého no. Jinak já jsem užívala Minervu, ale ta mi nevyhovovala, pak jsem dostala Sunyu.

    Denisa: Tombofílie? Tak to bych neriskovala :-/

    OdpovědětVymazat
  6. Já ji beru od 15 let, nikdo se mě neptal jestli ji chci, prostě mamka řekla, tak mi ji gynekolog napsal. Sama se asi bála, že bych byla jako ona (měla mě v 16) tak asi radši pro jistotu. Hlavně jsem měla opravdu nepravidelnou menstruaci, tak dvakrát do roka. První jsem brala asi tak 3/4 roku a zjistila jsem, že mi vůbec nevyhovuje. Cítila jsem se po ní nateklá, měla jsem nafouklý břicho a přibrala jsem. A já jsem zrovna ten tip, co mega váhu řeší, takže musela jí pryč. Pak mi doporučil yadine (beru do dnes) Po ní jsem zhubla, nemám žádné problémy nic, cítím se skvěle. Poslední dobou jsem velký odpůrce chemie a proto ji do sebe nechci cpat, nejlépe bych HA vůbec nebrala, ale zkusila jsem vysadit a katastrofa. Začaly mi brutálně padat vlasy a stav pleti se rapidně zhoršil a hlavně nemám na to, abych každý měsíc plašila jestli nejsem těhotná. Tak ji asi budu brát až do konce života. A jestli někdy budu chtít otěhotnět (což neplánuji, nejsem mateřský tip) což se může za pár let změnit, nevím, co bude, ale je možné že mi otěhotnět ani nepůjde. Beru ji už 7 let a do budoucna to vidím jen s ní no :(

    OdpovědětVymazat
  7. Tak ja mám 15,sex neplánujem,až po svadbe :-D ale videla som prípad kedy žena nebrala HA a kondóm sa pretrhol a otehotnela

    OdpovědětVymazat
  8. Nedávno mi bylo 17 a HA i když u přes rok mám přítele neberu. Právě kvůli těmhle problémům. Mám sice potíže s akné, ale když bych ji v budoucnu vysadila věřím v to, že akné by bylo tisíckrát horší než před. Navíc bych měla i strach z velké přeměny váhy, na mě jde totiž vidět každé kilo :D a přibrat tak 10 kg navrch jsem jak chodící koule a to bezesrandy :D Naštěstí aspoň co se týče menstruace ,tak ji mám i bez prášků v celku pravidelnou, sem tam se o 2 dny zpozdí nebo ukáže ukáže dříve, ale jinak s tímhle problémy nemám :)

    OdpovědětVymazat
  9. no tak vítej v klubu já vysadila asi před půl rokem, ale neplánovaně, došly mě prášky a hold su líná jet přes celý město (fakt je to přes celý Brno) pro nový uběhl měsíc pak začal další měsíc a já tam furt nebyla a v tom jsem začala pozorovat (i přítel), že jsem klidnější, nevybuchuju nad každou kravinou (su cholerik, ale s práškama jsem byla psychopatickej cholerik), chuť na sex se mi ještě teda nevrátila, ale taky jsem o ní úspěšně přišla... v ten moment jsem si řekla, že nikdy více, bylo to jak kdyby mě seděl na mozku nějaký stín a ovládal mě...teď mám hlavu čistou a vztah spokojenější..ještě nejsu úplně bez poskvrny, někdy zas mám pocit jak kdyby mě něco ovládalo, ale co bych chtěla po skoro 10 letech užívání ;) jinak menstruaci mám pravidelnou i tak, ale měla jsem tak silný antikoncepci že jsem jí třeba 3 měsíce ani neměla nebo jen špinila, takže teď čučím kolik toho ze mě může vyjít :D zásoby vložek, který tam leželi tři roky jsem spotřebovala za 3 měsíce =D si mě připoměla, že bych měla jít konečně na kontrolu, že jo...já těžce snáším dva ibalginy za ráz natož si dát na ibalgin třeba jedno pivo (vím, že se to nemá, ale plno lidí to dělá) tak mě normálně odvezou...já se předávkovala i robitusinem prostě prášky moje tělo nesnáší, tak co jsem čekala, že se mnou bude dělat antikoncepce?

    Loveliness By Tess

    OdpovědětVymazat
  10. Kyrkys skús Gynex kvapky, vraj sú super na pravidelnosť cyklu, mám to od kamošky lekárničky....sama som ich ešte však neskúsila...

    OdpovědětVymazat
  11. Kyrkys já jsem užívala Sarapis, je to sice určeno pro ženy v klimakteriu, ale mně to srovnalo cyklus, když jsem měla problémy. Poradila mi to v nemocnici, kde jsem pracovala jako laborantka, jedna sestřička a moc mi to pomohlo.

    S manželem teď také používáme kondomy a je to v pohodě. Beru silné léky, tak nesmím otěhotnět. Jinak na dítě věk mám už dávno. Bohužel mi nebylo přáno.

    Přeji hodně štěstí!

    OdpovědětVymazat
  12. Já antikoncepci beru zatím necelý rok a žádné změny (vyjma zlepšení pleti - jsem zvědavá, jak to pak bude vypadat po skončení užívání) na sobě nyní naštěstí nepociťuji. Je mi 18 let a zatím u mě ještě převládá strach z otěhotnění, takže antikoncepci beru jako takovou "pohodlnou jistotu" a nějakou dobu ještě vysazovat nehodlám. Více než například pět let v kuse bych se jí ale brát bála. Naštěstí mám pečlivou doktorku, která nepodceňuje žádné testy. :) Na nepravidelný cyklus výborně pomáhají Gynex kapky. Určitě je ale dobré to s někým před samotným užíváním prokonzultovat, slyšela jsem, že s některými silnějšími léky se kapky doslova nesnesou a dělají pak akorát problémy..

    OdpovědětVymazat
  13. já jsem to pravě kdysi četla na internetu že je dobrá na to ta soja, nebo jsem hledala nějaké tipy jak ji zpravit, ale tehdy jsem tomu nevěřila že by to pomohlo, jenže pak jsem se rozhodla lépe stravovat a zařadila jsem do svého jídelníčku sojové výrobky a soju a od té doby se mi to upravilo a mám to pravidelné :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Lady eS: No snad to u mě bude v pohodě, dneska mě trošku pobolívá podbříšek, ale vím, že přijde menstruace. Jelikož jsem vysadila a do pár dnů vždy přišla.

    Anonymní: Po svatbě to jsem si v nácti říkala taky a pak se to změnilo.

    Caroline: No doufám, že menstruaci budu mít pravidelně.

    Tess Mart: Tak to je síla, psala jsem ti na FB. Je to mazec jak to někoho takhle ovlivňuje.

    Ela: Fakt, mrknu na ně :-) Děkuji za tip.

    Lucie Schreder Gondorčínová: Tak to je mi moc líto, ten , kdo může mít dítě si to někdy naváží a naopak.

    Miraculous Style: Děkuji za tip :-)

    Lucinda Suede: No mrknu na to a všechno si píšu :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ten stav pref menstruaci to boleni hlavy apod muze byt PMS. Ja jsem protivna a migreny mam casto a neni to kvuli HA. Vnitrni bolesti nohou mam taky a nevim cim to je ale mela jsrm je i bez HA. Takze ha je nezpusobuje,ani tu migrenu nemam z toho. A bez ha jsem kokikrat nemenstruovala vubec i nekolik mesicu. To by mi nevadilo ale urco to neni uplne v ok. No a pak zadrzovani vody v tele, to mam pocit ze mam sto kilo a telo otekly. Taky me to trapi jako ta bolest nohou a nevim jakymu doktorovi o tom rict. Vedet aspon proc se to deje...taak bych se snazila s tim neco delat.....

    OdpovědětVymazat
  16. Lucie Simurdova: Nedělala bych závěry, že HA nedělá tohle a tamto. Mě to HA dělá, jelikož jsem to bez HA neměla asi tak, na každého to logicky působí jinak. Pokud tě trápí bolest nohou, tak říct to obvodnímu lékaři at tě pošle na vyšetření :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Lucie Simurdova: Tu bolest nohy bych určitě nezanedbávala. Mamku minulý rok pobolívala 3 dny noha a pak skončila v nemocnici s trombozou. Jo tromboza je svině, už nikdy nebude moci brát antikoncepci, musí brát prášky na ředění krve, nesmí pít alkohol atd. Rozhodně by ses o tom měla zmínit gynekologovi a nejlépe si udělat krevní testy, jestli ti tromboza v budoucna nehrozí.

    OdpovědětVymazat
  18. Jako alternativu bych na ochranu před otěhotněním doporučila čípky :) zavádí se před sexem, nejsou nad předpis a stojí kolem 200,- Kč 10ks :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ale já nedělám závěry,já jen řekla,že u mě (což asi příště budu muset vždy dodat,aby si nebrala vše osobně) to HA nebude,jelikož mám v PMS docela brutální stavy a bolesti nohou jsem měla ikdyž jsem na 4 roky HA vysadila,mluvím o sobě,nemůžu mluvit přece o tobě a tvých bolestech. No a kdyby si mi neřekla o obvodním lékaři,tak na to asi ani sama nepřijdu ....:-o
    Lady eS: Tromboza to snad nebude ;) To je jiná bolest,nevím jak to popsat.

    OdpovědětVymazat
  20. Llaaddy ss: Jak se jmenují prosím?

    Lucie: Tak po internetu se to nepozná, jak to přesně myslíš. Napsala jsi, že nevís k jakýmu doktorovi jít, tak to pak teda nepiš. Jasný, že k obvodnímu a pak Tě pošle na vyšetření atd.

    OdpovědětVymazat
  21. Je dobře že už to nezobeš, je to pěkné svinstvo! Taky jsem to dlouho brala a měla jsem šílené zdravotní problémy, ačkoliv jsem vyzkoušela už několikery HA. Vždycky průjmy, třeba i sedmkrát denně jsem měla průjem, přitom jsem ale přibírala, ačkoliv jsem nejedla. Přibrala jsem 10 kilo a bylo to na mě znát. Pak jsem měla problémy s vysokým tlakem (na ten jsem nikdy netrpěla) a problémy s ledvinama. Následovaly neustálé infekce a záněty pochvy a močového měchýře. Bolesti hlavy, deprese, špatná nálada, úzkosti. Tak jsem vysadila a mám pokoj! Bohužel, teď jsem zřejmě těhotná... Nicméně to je vedlejší :). Po vysazení HA jsem neměla sebemenší potíže, kterých jsem se před tím dost bála. Nepadaly mi vlasy, nemám problémy s pletí, menstruaci mám po vysazení pravidelnou, plus mínus den :). Takže jsem spokojená a cítím se teď skvěle :). Fakt jsou tyto prášky svinstvo. Upřímně to jak mě nyní deptá fakt, že jsem nejspíš těhotná, je fakt šílené. Když se to stalo, málem jsem se sesypala. S přítelem se nám stala nehoda a já zrovna měla ovulaci, takže je to prostě jasné, navíc se mi už zpozdila menstruace... Je to fakt ulítlé, nechci v 19 mimčo, nebyla bych dobrá matka, ani bych ho nemohla zajistit. Takže půjdu na potrat, pokud jsem vážně těhotná (pořád bláhově věřím v nějaký zázrak že se to třeba vypaří, i když už teď mám nějaké příznaky...) jsou to nervy a deprese, ale musím říct, že je to pořád milionkrát lepší než brát antikoncepci a jo, to vysazení mi za ten stres stejně stojí :).

    OdpovědětVymazat
  22. Kyrkys: Jinak to co doporučuje Llaaddy ss je fakt dobrý, s přítelem to používáme. Jsou to spermicidní přípravky, buďto ve formě krému s aplikátorem, nebo globule, nebo čípky nebo tampony. Můžeš si vybrat. Já používám ten krém a dobrý, ještě neselhal :). Stál kolem těch 200 Kč, jmenuje se to nějak Pharmatex nebo tak. Ta nehoda se nám stala právě když jsem si to jednou nedala a on navíc nebyl opatrný... Jinak se můžeš i na netu dočíst, že už to dosahuje skoro srovnatelné spolehlivosti s HA. Jako jo, psaly nějaké slečny že otěhotněly i přesto, jenže takové případy jsou i co se HA týče, ono nic není stoprocentní... Já když mám plodné období, tak pro jistotu používáme raději kondomy. Ale jak říkám, ten Pharmatex mě nikdy zatím nezklamal :).

    OdpovědětVymazat
  23. Marťa: Bolesti hlavy, deprese, špatná nálada, úzkosti tohle jsem taky na sobě pozorovala! Pokud budeš těhotná nech si to projít hlavou! Třeba po potratu nebudeš mít už moc děti a budeš toho litovat. Ale je to každého věc, nechci ti do toho kecat. Mrknu na to a děkuju moc kočko ♥

    OdpovědětVymazat
  24. Já to promýšlela dobře, ale bohužel, dítě nemám jak zajistit (mám jen gympl a teď budu dělat přijímačky do prváku na vysokou, přítel taky gympl a je v prváku na vysoké. S gymplem tě zaměstnají akorát tak někde v Kauflandu a uživit z takového platu rodinu a dítě a pak si vyčítat, že mu ani nemůžu dopřát to co by chtělo, na to fakt nemám...), navíc mám i od malinka jeden zdravotní problém se kterým jsem se neléčila a který by mohl způsobit, že by se mimčo nevyvíjelo uplně tak jak by mělo a měla bych rizikové těhotenství… Zkrátka mi to teď vůbec není přáno a až budu chtít mimčo, budu si muset bohužel vytrpět fakt moc :(. Navíc mám teď dvouletou sestru a to mi bohatě stačí :D

    OdpovědětVymazat
  25. Marťa:Je to tvoje věc do toho ti nikdo kecat nemůže :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, vím, že je to rok staré téma, ale zajímalo by mě, jestli jsi přibrala na váze po vysazení Ha. Já jsem vysadila před 3 měsíci a už mám nahoře 3 kila a zdá se mi, že stále přibírám :-( Moc děkuji za odpověď a měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
  27. Anonymní: Po vysazení jsem se odvodnila, takže jsem zhubla :-)

    OdpovědětVymazat